Kerro tässä kohdassa siitä visuaalisen myyntityön
tutkintotilaisuudesta eli ammattitaidon osoittamisesta, minkä siellä
työssäoppimispaikassasi teit. Kerro siis minkälaisen esillepanon tai
kampanjan suunnittelit ja rakensit.
Alla on kysymyksiä liittyen tekemääsi työhön. Kirjoita
niistä asioista ja voit mielellään kirjoittaa lisää muistakin asioista, jotka
liittyvät visuaaliseen myyntityöhön harjoittelupaikassasi.
Mikä oli kohderyhmä, jolle esillepano ensisijaisesti oli tarkoitettu? Miten hankit tietoa tästä kohderyhmästä?
Miten
toteutit kampanjan, onko myymälässä ohjeet esillepanosta vai
suunnittelitko sen itsenäisesti? Kenen kanssa sovit toteutuksen
tekemisestä? Kuka hyväksyi tekemäsi esillepanon? Tuliko esillepanosta
mielestäsi elämyksellinen?
Miten käyttöyhteysperiaate näkyi esillepanossa?
Kun
esillepano oli valmis, niin miten seurasit sen ilmettä, kävitkö
täydentämässä uusia tuotteita myytyjen tilalle, korjaamassa sitä, jos
asiakkaat olivat laittaneet tuotteita eri järjestykseen jne jne?
Minkälaista asiakasinformaatiot käytit esillepanossa? Mistä sait tämän informaation?
Ja
muista ottaa kuvia ja laittaa niitä mukaan. Hyvä juttu olisi, jos
laitat kuvia ennen ja jälkeen -tilanteesta eli miltä näytti se tila ennen kuin teit esillepanon ja miltä se näytti, kun esillepano oli valmis. Kannattaa laittaa kuvia
myös esillepanon rakentamisen eri vaiheista ja kertoa kuvateksteinä
mitä kuvissa tapahtuu. Videonkin voi laittaa, se havainnollistaa
tilannetta vielä enemmän.
Muista, että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!